Biography
Nicole is a Partner in PwC Asia’s M&A Advisory practice focusing on consumer goods, E-commerce & media sectors. Nicole has a total of 13 years of professional service experience, including 3 years of auditing experience and more than 9 years of experience in M&A advisory services covering both buy-side and sell-side cycles. Nicole has extensive experience in deal origination, transaction strategy formulation and deal negotiation. With great enthusiasm in the consumer goods sector, Nicole initiated “Brand Power Program” within PwC China, focusing on helping these high potential scale-ups to improve brand power and corporate efficiency by providing comprehensive improvement consulting services.
Selected experience from Nicole includes:
Launched “Brand Power Program” in 2021 which is currently empowering many consumer brands. Below are some examples under different sub programs:
Classic Brand Refreshment Program: advised a classic Chinese jewellery brand on their trial to expand new media channels and sync them with the latest marketing models and tactics by introducing service providers, such as MCN, pop-up stores, etc. (Refer to Brand Power Program Deck for mor details)
Foreign Brand Pilot Program: assisted a Singaporean food brand to understand China market and develop distribution channels
Emerging Brand Icon Program: lead multiple PwC teams and leveraging PwC's industry resources to empower a top Chinese underwear brands from dimensions of enterprise, capital, and brand. The service provided covers the following:
Corporate level: discovered problems and improvement potentials from the perspectives of finance, taxation, organizational structure, operation and supply chain, digitalization, competitiveness, etc.;
Financing level: provided a full spectrum of financing services; advised in acquisition of a designer brand to build multi-brand matrix, and assisted in JV structure with supply chain manufactures, etc.;
Brand level: Channel-wise, introduced brands to e-commerce distributors and commercial real estate resources; in terms of media, connected brands with fashion media and KOLs to amplify brand exposure; as of marketing, successfully established multi-platform capabilities via cooperation with MCN and DP; Nominated leading brands via connection to government bureaus like Shanghai Municipal Commission of Commerce.
Cooperated with Shanghai Municipal Commission of Commerce to advise and incubate local emerging brands.
Co-authored “The Nation of Youth 2021 Cultural and Business Insights Report” with SuperELLE focusing on the latest consumer trend among Gen-Z.
Nicole is native Chinese and speaks fluent English. Nicole graduated from Shanghai University of Finance and Economics
Next events

Sud Innovation Champions - Puglia
Sud Innovation Champions - Puglia
Giovedì 26 giugno alle ore 14 si terrà presso BINP - Politecnico di Bari alla terza tappa del programma Sud Innovation Champions 2025. L’iniziativa, promossa da Sud Innovation Summit in collaborazione con PwC Italia e Factory Accademia, nasce con l'obiettivo di valorizzare le eccellenze innovative del Mezzogiorno. Dopo il successo della prima edizione, il Sud Innovation Champions torna con un roadshow di 7 tappe nelle regioni del Sud Italia per promuovere i progetti ad alto potenziale che stanno trasformando il territorio. L’evento sarà l’occasione per: Assistere alle presentazioni delle startup e dei progetti più promettenti della regione, selezionati per il loro impatto e livello di innovazione; Incontrare investitori, imprenditori, esperti del settore e altri attori chiave dell’ecosistema innovativo; Scoprire in anteprima le idee che concorreranno al titolo di miglior progetto innovativo del Sud Italia, in vista del gran finale al Sud Innovation Summit di Messina (16-17 ottobre 2025). Interverranno i principali attori istituzionali del territorio e personalità del mondo imprenditoriale e dell’innovazione, tra cui: Annacarla Loperfido, Chief People & Organization Officer Master Italy Mariarita Costanza, Direttore Tecnico Macnil Diego Antonacci, CEO SprintX Antonio Messeni Petruzzelli, Presidente BINP e Professore Ordinario di Gestione dell'Innovazione Politecnico di BariVanessa Coppola, Head of Innovation & Corporate Venturing The Qube Incubatore Certificato Per maggiori dettagli sul programma dell’incontro cliccare qui. La partecipazione è libera, previa registrazione. Per iscriversi cliccare qui.

Customer Service First - II Edizione
Customer Service First - II Edizione
Siamo lieti di invitarti alla seconda edizione dell’evento: "Customer Service First" che si terrà mercoledì 2 luglio alle ore 14:00, presso la sede PwC di Roma, Largo Angelo Fochetti 28.In un contesto di innovazione e sviluppo tecnologico, il Customer Service non è più solo una funzione di supporto, ma un vero e proprio asset strategico. Le aziende devono affrontare nuove sfide per soddisfare le crescenti aspettative dei clienti e offrire un servizio all’avanguardia, sfruttando tecnologie emergenti, dati e talenti.L'iniziativa sarà dunque non solo un’occasione di approfondimento, ma un vero laboratorio di idee, in cui esperti del settore e professionisti potranno confrontarsi per "costruire" insieme il futuro del Customer Service.Per agevolare questo confronto abbiamo anche coinvolto il Club CMMC, che condividerà la sua esperienza nel settore del Customer Management.Partecipando, avrai l’opportunità di:Esplorare i trend di mercato, le best practice e le iniziative adottate dalle aziende più innovativeConfrontarti con altri professionisti provenienti da diversi settori su tematiche chiave e sfide emergentiCreare connessioni e ampliare il tuo network, interagendo con esperti e leader del settore in un ambiente stimolante e collaborativoL'evento si concluderà intorno alle ore 18:00 e sarà seguito da un aperitivo.L’iniziativa è rivolta ai responsabili di Customer Service.L'iscrizione è subordinata alla registrazione tramite form e sarà completa alla ricezione dell'email di conferma da parte dell'Ente Organizzatore.Non mancare a questa occasione unica!

Innovation bridge: from corporate needs to startup solutions
Innovation bridge: from corporate needs to startup solutions
Today, innovation for companies is not just about adopting new technologies — it's about using them to solve real business challenges: increasing productivity, enhancing safety, improving sustainability, and boosting operational efficiency.That’s why fostering meaningful dialogue between research, technology, and industry is becoming a strategic driver for innovation. Real-world problems are the starting point for developing practical, high-impact solutions.To explore how this dialogue can be strengthened, PwC Italy, in collaboration with IAS 19, is hosting “Innovation Bridge: From Corporate Needs to Startup Solutions” on Friday, July 4, 2025, at 9:30 a.m., at the PwC office in Genoa.The event is part of IAS 19 – Intelligent Autonomous Systems (June 30 – July 4), an international conference that brings together researchers, professionals, and companies to discuss the latest developments in robotics, AI, and cognitive systems.This will be a unique opportunity to share:strategies to align technological innovation with real business needs;effective collaboration models between startups and established companies;real-life case studies of startup–corporate partnerships with measurable outcomes.It will be an open forum for innovation, bringing together companies, startups, research centers, and ecosystem leaders from Liguria, Italy, and beyond to exchange insights, experiences, and actionable strategies.The event will be held in Italian, with simultaneous English translation available.A light lunch will follow.

Corso Applicativo DDMRP per la certificazione Demand Driven Planner Professional (DDPP)
Corso Applicativo DDMRP per la certificazione Demand Driven Planner Professional (DDPP)
PwC organizza un evento training online con l'obiettivo di far conoscere ai partecipanti la metodologia Demand Driven MRP e accedere al test per ottenere la certificazione Demand Driven Planner Professional (DDPP) del Demand Driven Institute http://www.demanddriveninstitute.comIl Programma è principalmente rivolto a professionisti in area:Operations & ManufacturingPianificazione della Supply Chain e LogisticaPlant ManagerNelle settimane successive al training, in caso di interesse da parte dei partecipanti e previa disponibilità dei dati necessari, sarà possibile applicare la metodologia al caso specifico della propria azienda tramite un Proof of Value.Istruttori: Ivan Lavatelli, Partner PwC Italia, Head of Core Operations - Global Lead of PwC DDMRP Practice and DDPP Master Instructor.Marianna Falcone, Director PwC Italia, Core Operations - Global Driver of PwC DDMRP Practice and DDPP Endorsed InstructorLuca Valletta, Manager, PwC Italia, Core Operations - DDPP Endorsed Instructor Il corso DDPP è offerto per questa sessione con il 20% di sconto, prezzo speciale di 1.000 € + IVA a partecipante anziché il costo standard di 1.250 €.Per saperne di più sulla metodologia Demand Driven MRP, sull'attività di Proof of Value e sul nostro approccio ai progetti: https://www.pwc.com/it/ddmrpPer informazioni e per iscrizioni: ivan.lavatelli@pwc.com, marianna.x.falcone@pwc.com, luca.valletta@pwc.com.